Friday, November 20, 2015

Trip to Langkawi

Hi Assalamualaikum everyone
Lama aku tak update any news kan. Sebenarnya aku tengah cuti sem and dah nak habis dah pun. Lagi sehari je dah nak balik ukm and continues to act like a student again. I dont want my cuti to end yet huhu tapi dah nak buat macam mana. Sem 2 ni is my last sem and hopefully i will find my motivation to study after this-soon-going-to-end holidays.

Anyways, tujuan dia actually nak cerita pasal my trip to Langkawi. We satu family pergi sana dengan my cousin wani and nenek sekali. And then ada dua orang kawan sekerja my mama juga. Kita semua pergi 3 hari 2 malam ja and honestly aku rasa tak cukup masa tu kalau nak lawat banyak tempat best. Kita sampai sana around pukul 1 and masa touchdown tu hujan quite lebat. Tapi Alhamdulillah semua selamat sampai and balik hehehe. Sempat juga lah feeling tengok air hujan mengalir dekat tingkap kan. Tetiba macam emotional kejap haha

Tudiaaa

Basically first day tu tak buat banyak activity pun. Pergi makan tengahari tu pun main stop je kedai tepi jalan. Nasib baik sedap and rupanya kedai tu Rijal suggests kata sedap. Lepastu check in hotel and yang bestnya hotel ni dekat dengan pantai chenang so waktu malam kawasan ni memang hidup. Kiri kanan kedai makan, kedai souvenir dah macam dekat Bali. Dah check in tu terus jelah nap sampai ke lewat petang dah penat kan. Rasa membazir juga lah waktu tu spent on tidur tapi nak buat macam mana i cannot not sleep huhu. Malam pergi makan makanan Thai thats it.

The second day, kita semua bangun awal pagi. After breakfast, terus ja pergi cable car. Jauh juga journey nak pergi sana adalah dalam setengah jam. Tapi satu yang aku suka jalan dekat Langkawi ni tenang je rasa. Kereta tak banyak, kiri kanan bukit, sawah padi ishh sampai rasa nak pindah sini masa tua nanti haha. Cable car ni for adults sorang rm 20 but must show your ic. Walaupun aku ni gayat tahap gila, taktau lah kenapa kalini semangat sangat nak naik. Lupa kejap yang aku ni gayat.

Payung tu wajib ada okay

Tetiba rasa macam penat pulak nak type ni haha. Okay lepastu balik then borong chocolate dekat Haji Ismail. Tapi taktaulah kenapa rasa macam tak puas hati sangat dengan chocolate yg dah beli tu. Shouldve bought a lot moreee hm. Lepas balik and took my evening nap macam biasa, aku, irham and wani pergi jenjalan dekat pantai chenang. Kalau stay sini lama sikit adalah masa nak buat water sports cam naik banana boat ke kan tapi tak sempat. Sempat jalan-jalan tengok sunset jaa tapi im soo happy to have got the chance to witness sunset dekat beach. Ni wishlist nak buat dengan husband ni hahahaha k.

Breathtaking kan?

Jumpa starfish! Cute sangat hehe

Okay then pergi dinner and balik rehat. Esoknya pulak pergi makan laksa ikan sekoq dekat dengan airport je so takyah risau tertinggal flight. Laksa dia bagi aku biasa je tapi yang buat best nya siap ada cendol and rojak memang daaaaap giler. Hihihi suka suka. Tempat ni dekat sebelah pantai and airport juga so view memang cantik la. Tetiba je nampak airplane tengah take off. Fisrt time duduk dekat macam tu. Lepas dah makan kenyang hati pun senang, kita semua pun pulanggg dan hari pun jadi normal balik hmm haha okay tu je cerita dia. Kalau ada chance inshaAllah nak datang lagi.